Spiritueel Agenda

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Gekoppelde gebeurtenissen

  • Ontdek de kracht achter de uitdagingen waarmee een school  h: maart 15, 2020
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Ontdek de kracht achter de uitdagingen waarmee een school  heeft te maken.  (gelezen 37 keer)

Spiritueelaanbod

  • Spiritueel Aanbod
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 747
    • Bekijk profiel
    • Spiritueel Aanbod
Ontdek de kracht achter de uitdagingen waarmee een school  heeft te maken.
« Gepost op: februari 10, 2020, 01:28:55 pm »

Inspiratiemail van The New Life Experience

   Wordt deze email niet correct weergegeven? Bekijk hem online





 




 








Particulieren, zelfstandigen,
start-ups, scholen, leidinggevenden en hun teams naar hun essentie brengen,
is mijn essentie.

Global living in Awareness is mijn doel.

Hilde Van Bulck






Ontdek de kracht achter de uitdagingen waarmee een school heeft te maken.
Kom het ontdekken op 14 en 15 maart 2020.
Februari  2020 door Hilde Van Bulck




 
Ontdek de kracht achter de uitdagingen waarmee een school heeft te maken.

PROFESSIONALISERING VOOR DOCENTEN, LEERKRACHTEN, DIRECTIE, ZORGCOORDINATOREN, OPLEIDERS, EXTERNE EN INTERNE BEGELEIDERS
14 en 15 maart 2020
Ontdek de locatie.
congrescentrum Samaya in hartje Nederland


 

Een dagje in een school doorbrengen leert je dat het een boeiende biotoop is. Een schoolcontext brengt eigen uitdagingen met zich mee. Niets is statisch. Alles is in beweging. Letterlijk zelfs. De leerlingen zijn in beweging en gaan van klas naar klas. Hun leervermogen is in beweging. Leerkrachten moeten zich telkens opnieuw aanpassen aan een snel veranderende maatschappij met veranderende inhouden en didactische aanpak in het kielzog. Directeurs lijken wel duizendpoten. Ze zijn op vele fronten tegelijkertijd bezig. Dat zich in al die beweeglijkheden aanvaringen en moeilijkheden voordoen is de evidentie zelf. Belangrijker dan wat er zich voordoet, is hoe we ermee omgaan. Elke uitdaging draagt een onderliggende grote kracht in zich. Als we ons focussen op het probleem dat de uitdaging met zich meebrengt, ontgaat de kracht ons. Dat zou jammer zijn omdat de kracht ons informatie aanlevert die het omgaan met de uitdagingen vergemakkelijkt. Gemakkelijk werken en school maken is plezierig en geeft motivatie. Via educatieve of onderwijsopstellingen leggen we de kracht achter de uitdaging bloot zodat de betrokken personen nieuwe perspectieven zien die ze kunnen inzetten in de schoolpraktijk. Kom het zelf meemaken. Samen met professionals uit verschillende scholen onderzoeken we de uitdagingen.

Wat mag je verwachten?
•   een integere en veilige setting
•   meerdere opstellingen rond verschillende thema's
•   inzichten die ontspannen
•   zelf ondervinden wat de werking van een opstelling is
•   meer helderheid
•   beter verankerd zelfvertrouwen in je job
•   een andere kijk op de relatie met je leerlingen en je collega's
•   nieuwe mogelijkheden dienen zich aan in de weken die volgen
•   professionele begeleiding in een veilig kader

Welke thema's kunnen aan bod komen? Hieronder vind je enkele voorbeelden:
•   Mijn leerlingen hebben enthousiast aan een project gewerkt. In de eindfase krijg ik ze echter niet meer mee. Hoe komt dit?
•   De invloed van de thuissituaties op onze school is zo groot dat het een invloed heeft op mijn leidinggevende taak. Wat kan ik doen?
•   In de ene klas heb ik een mooie verbinding met de leerlingen en in een andere klas kan ik mijn draai niet vinden. Wat speelt er?
•   De school heeft onze hulp ingeroepen omdat een klasgroep nergens interesse lijkt in te hebben. Wij lijken ook geen invloed te hebben, terwijl we dat in andere situaties wel hebben. Hoe pakken we dit aan?
•   In mijn functie word ik steeds afgeleid door een collega waardoor ik niet voldoende met mijn aandacht bij de kinderen kan blijven. Hoe keer ik het?
•   De leerlingen staan te popelen om te leren, maar de leerkrachten zijn door iets afgeleid. Hoe lossen we dat op?
•   We hebben een nieuwe pedagogische visie uitgewerkt en willen nagaan hoe de verschillende groepen erop reageren om onze visie zo accuraat mogelijk te maken.
•   Ik ben directeur, maar ik wil eigenlijk liever met de kinderen bezig zijn. Zit ik op de goede plaats?
•   Ik heb regelmatig conflicten met mijn leidinggevenden waardoor ik weg wil, maar ik doe mijn job wel graag. Moet ik uitkijken naar een nieuw werk?
•   Ik heb me jarenlang met hart en ziel ingezet voor de school. In plaats van erkenning krijg ik tegenwerking. Hoe behoud ik mijn motivatie?

Op 14 en 15 maart kun je de effecten van systemische opstellingen voor scholen zelf meemaken. Spreekt dit idee je aan, neem dan zeker contact op of reserveer nu al je plaats door je hieronder in te schrijven.

Ik kijk er naar uit om de werkwijze van de systemische opstellingen voor scholen toe te lichten. Ik put hiervoor uit mijn vijfentwintigjarige ervaring als leerkracht, coördinator en directeur in combinatie met de ervaringen die ik heb opgedaan in het trainen van leerkrachten en directeurs en het opleiden van opstellers.
 
'Een leerkracht is diegene die de kracht heeft om zelf te leren
en die de kracht heeft om de kracht van het leren door te geven.'

Heb je interesse, maar heb je nog vragen? Contacteer me vrijblijvend voor een verhelderend gesprek.

Hilde Van Bulck
 




 
Een directeur en zorgcoördinator vertellen over hun ervaringen. Maak zelf kennis met onderwijsopstellingen op 14 en 15 maart (Nederland).



Ontdek de meerwaarde van onderwijsopstellingen.
Een systemische kijk voorbij stress op school.


 
Onderwijsopstellingen in Nederland.
Hoe drie eenvoudige principes veiligheid, rust en beweging brengen op school.
Zaterdag 14 en zondag 15 maart
Centrum Samaya nabij Utrecht - Nederland

Ik neem deel aan de onderwijsopstellingen en ik reserveer nu al mijn plaats.


 
Elke deelnemer aan de onderwijsopstellingen van 14 en 15 maart ontvangt GRATIS het boek De eigenwijze kikker - Het geheim van lesgeven en opvoeden





 


Een onderwijsopstelling bij jou op school?
Een studiedag over onderwijsopstellingen bij jou op school?
Een demo-lezing over onderwijsopstellingen bij jou op school?
 


Wat kunnen onderwijsopstellingen voor onze school betekenen? Neem vrijblijvend contact op.




 
Familieopstellingen
Een veilig kader, ondersteunend, verhelderend.

23 februari 2020 (Eigen opstellingen zijn volzet. Nog plaats als representant.)
19 april 2020
17 mei 2020

10 u. tot 18 u. 


Ik neem deel aan de familieopstellingen en schrijf me in




Heb je interesse in een lezing of workshop?

Iedereen hoort erbij, ook het zogenaamde lastige of luie kind.

Leerkrachten in balans, leerlingen in balans.

Teaching by being
 


Neem vrijblijvend contact op




Voor andere lezingen, opleidingen en workshops: zie website







Beste lezer,
Dank je wel om deze inspiratiemail door te nemen. Dank je wel om hem te delen met je medemens. Dank je wel om jouw steentje bij te dragen aan een bewuste wereld. 
Met levenslustige groet
Hilde Van Bulck


 
 
Expert in THE NEW LIFE EXPERIENCE
Spreker, Opsteller, Transformator,
Onderwijsexpert, Auteur, Lichtwerker
Auteur van 'De eigenwijze kikker'
en van 'De nacht van ons leven'

info@the-new-life-experience.com
www.the-new-life-experience.com

015 31 54 81
0493 247 547
The New Life Experience is een creatie van Hilde Van Bulck & Samtati BVBA







   



Stuur deze mail door naar een vriend

Copyright © 2020 Samtati BVBA - The New Life Experience, All rights reserved.
Dit is de inspiratiemail van The New Life Experience - www.the-new-life-experience.com

Mijn contactgegevens zijn:
Samtati BVBA - The New Life Experience








Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog